Eerste hulp bij ochtendstress

Kom je ‘s morgens maar traag op gang, maar moet je wel 1001 dingen doen voor je de deur achter je dicht kunt trekken? Dan hebben we een paar tips om je ochtend van een leien dakje te laten lopen.

Kom goed uitgerust aan de start

Hoe beter je uitgeslapen bent, hoe efficiënter je ’s morgens bent. Op tijd gaan slapen is de boodschap, maar las ook een schermloos uurtje in voor je naar bed gaat. Het blauwe licht in beeldschermen verstoort immers je slaapritme.

Geen paniek, je smartphone houdt ’s nachts alle belangrijke gegevens en berichten bij. De Galaxy J5 2017 synchroniseert zelfs al je gegevens met de Samsung Cloud. Nog een reden om er ’s nachts niet wakker van te liggen!

Goed begonnen is half gewonnen

Al wat je de avond voordien kunt doen, hoef je de volgende morgen niet meer te doen. Zo win je kostbare tijd. Maak de lunchboxen al klaar en vergeet ze natuurlijk ’s morgens niet uit de koelkast te halen. En leg je kleren al klaar zodat je daar in de vroege uurtjes geen tijd aan hoeft te besteden.

Maak ook een kort takenlijstje voor de volgende dag zodat je hier ’s ochtends ook niet over hoeft te piekeren. Steek de trajecten al in je smartphone, en van zodra je je achter het stuur zet, is je traject op je Garmin DriveSmart-gps beschikbaar. Met de Smartphone Link-app krijg je ’s morgens dan alle info over verkeersdrukte, parkeermogelijkheden, weersomstandigheden …

De proef op de som

Wedden dat je met deze tips meer ontspannen aan je dag begint?

En als je dat niet gelooft, dan neem je de proef op de som met de Garmin Vivosmart 3-activiteitentracker. Die meet je hartslag, maar berekent ook je stappen, het aantal genomen trappen en andere sportieve inspanningen. Zo zie je meteen de invloed van kleine veranderingen op je actieve leven.

Wil je nog meer van deze praktische tips? Lees dan snel het volledige Vanden Borre herfstmagazine.

Gerelateerde posts